Line

IT-Styrning (ITSM)



En tjänst som innebär att vi tillsammans med våra kunder utvecklar den digitala effekten inom organisationen, vilket omfattar allt från kvalitetsförbättringar till ekonomiska besparingar inom kundernas befintliga tjänster.


Denna rådgivningstjänst är även indelad i tre separata tjänsteområden:

Strategi, Införande och Förvaltning.


ITSM

Dessa tre tjänsteområden omfattar tillsammans:

Digitala strategier, Omvärldsanalys, Policy, Ekonomisk Genomlysning, Digital Innovation, Projektstyrning, Verksamhetsutveckling, Förändringsledning, Systemförvaltning, Leverantörsstyrning, IT-säkerhet, Kvalitetsstyrning och Interim CIO.


Genom dessa olika tjänster kan hela den digitala leveransen anpassas för att skapa maximalt mervärde.

Tjänsterna är dessutom helt leverantörsoberoende eftersom vårt primära fokus är att översätta verksamhetens verkliga behov och ställa högre krav på nuvarande leverantörer.


Några konkreta exempel på mervärde dessa tjänster skapar:


- Öka bolagets produktivitet.

- Sänka de fasta IT-kostnaderna.

- Höja kvaliteten inom hela IT-leveransen.

- Göra IT till en Investering istället för en Kostnad.

- Gå från en Reaktiv organisation till Proaktiv.

- Höja resultatet på NKI undersökningar.

- Förbättrade inköp och leverantörsavtal.

- Digitala strategier som stödjer verksamhetsmålen.


Våra konsulter besitter med andra ord en marknadsledande kompetens kring hur kundens digitala plattform ska förvaltas på bästa sätt.



IT-Strategi